Wat voelt goed en wat niet? In je leven. In je business. Wil je meedoen aan de altijd en overal tegelijk aanwezig zijn cultuur die veel marketeers prediken. Voor mij voelt dit niet goed. Maar wat dan wel?
Creëren vanuit flow
Ik geloof in practice what you preach. Hoewel ik besloten heb me vooral toe te leggen op webdesign, in het bijzonder design van online leeromgevingen, blijft marketing me aan het hart liggen.
Ik kan enorm genieten van het creëren. Om de juiste woorden te zoeken voor een boodschap. Om te inspireren. Om misschien ergens een klein vlammetje aan te wakkeren tot iets groters. Het liefste creëer ik vanuit de flow. Op de momenten dat de inspiratie zo spontaan in me naar boven komt.
“NEE! Dacht het niet”
Maar, ik wil niet overal tegelijk aanwezig zijn. “Ga bloggen. Neem podcasts op. Verschijn regelmatig in je Instagram stories. Houd webinars.” NEE! Dacht het niet.
Minimalistische marketing
Ik geloof in minimalistische marketing. Om heel bewust te kiezen wat je inzet. En pas als het hier stroomt, een extra kanaal te voeden. Zo ben ik nu bezig mijn Instagram nieuw leven in te blazen. Pas daarna zet ik mijn weggever online zodat ik mijn e-maillijst kan opbouwen. Stap voor stap. Op mijn tempo.
Om terug te komen op de vraag, wat dan wel? Het kan ook anders.
Kleiner.
Simpeler.
Vanuit flow.
Ik hoop je hierin te mogen blijven inspireren.
Meer hierover? Dan zou mijn podcast ‘Een nieuwe manier van ondernemen + voorstellen‘ ook interessant voor je kunnen zijn.