Zo ben je moeiteloos zichtbaar

Als ondernemer voel je de druk om zichtbaar te zijn en je te laten zien. Misschien heb je ook vaak gedachten als ‘ik moet iets met video’. Of ‘ik moet vaker mezelf laten zien op social media’.

Dit brengt ook spanning met zich mee. En twijfel en onzekerheid. Want wanneer is het genoeg? En wat zullen anderen hiervan vinden? Hoe meet je of het wel effectief is en ben je niet jezelf constant aan het pushen, weer een video, en nog een, en veel van je kostbare tijd en energie aan het lekken?

Je zet jezelf onder druk

Je maakt het jezelf heel moeilijk want je maakt het heel groot voor jezelf.
Door de druk zit je niet lekker in je vel, of de druk is te groot waardoor je uiteindelijk niks doet.

Het kan ook anders.

Hoe zou het zijn als jij je meer concentreert op het overbrengen van je boodschap? Dat waarvan je tot in je diepste vezel gelooft, dit klopt. Dit is mijn visie. Dit wil ik naar buiten brengen. Daarom is het ook zo belangrijk om je ‘why’ helder te hebben.

Focus op jouw why

Je zult zien dat het dan veel moeitelozer wordt. Want de focus verschuift van ‘o jee, iedereen ziet mij en vindt wat van mij’ naar ‘dit is wat ik geloof, deze visie en missie wil ik delen met de wereld’. Voel je het verschil?
Ook zal elk bericht dat je deelt veel krachtiger zijn en meer impact maken. Waardoor je veel meer bezig bent met kwaliteit in plaats van kwantiteit, en je dus ook minder tijd nodig hebt om je punt te maken. Omdat jij iets raakt in je ideale klant. Uiteindelijk bepaalt dit of mensen wel of niet voor je kiezen. Als je dit stukje helderheid hebt, geeft dit zo veel rust in je business.

Ik ben benieuwd hoe het voor je is om er op zo’n manier naar te kijken.

Spreekt dit je aan? Lees dan ook mijn blog over minimalistische marketing.

Wil je meer inspirende berichten ontvangen over hoe je meer flow en vrijheid kunt ervaren in je business? Meld je aan als Calm Online member en ontvang tips & tricks om het bedrijf van je dromen te realiseren in je inbox.

Lees ook: