Als je digitale producten wilt verkopen heb je een plugin nodig zoals Woocommerce. Hiermee tover je je website heel makkelijk en snel om in een webshop. Nu is het prettig voor je klanten als de checkout (het afrekenproces) zo simpel mogelijk verloopt. Hiervoor kun je het beste Cartflows in combinatie met Woocommerce gebruiken.
Het voordeel van Cartflow met Woocommerce
Je kent het vast wel bij online shoppen. Bij de ene webwinkel is het makkelijker dan bij de andere. Wanneer mensen een product in hun winkelwagen leggen zijn ze superenthousiast en 99% overtuigd van hun aankoop. Alleen nu komt het ook voor dat mensen toch alsnog de winkelwagen verlaten. Dit kan komen doordat het afrekenproces te lastig is.
Om het ze zo makkelijk mogelijk te maken zet je Cartflows in. Als je alleen Woocommerce gebruikt is het voor je klant nodig 3x extra handelingen te verrichten. Als ze op de knop ‘kopen’ drukken wordt het product in hun winkelwagen geplaatst maar vervolgens moeten ze bewust actie ondernemen om af te rekenen. In Cartflows wordt je gelijk naar de checkout pagina geleid. Dit lijkt iets kleins maar kan een groot verschil maken als je online producten verkoopt. Cartflows kan je sales op deze manier een boost geven.
Ook fijn: Cartflows integreert makkelijk met Elementor, Beaver Builder en Divi.
Hoe zet je Cartflows in
Het is slim om een aantrekkelijke salespagina te maken voor je online product. Hierop plaats je verschillende knoppen die direct leiden naar je afrekenpagina. Zodra je klant hierop is belandt hoeft deze alleen nog maar af te rekenen.
En er is meer….daarna is het mogelijk in Cartflows om ze naar een bedanktpagina te leiden. Zo weet je klant gelijk dat de aankoop is gelukt wat zorgt voor vertrouwen en een goed gevoel bij de aankoop van je product. En dat wil je!
Cartflows is gratis tot drie producten.
Alternatief voor Cartflows
Een alternatief voor Cartflows is betaalsoftware Plug and Pay. Hiermee maak je heel simpel een afrekenpagina voor maximaal drie producten. In tegenstelling tot Cartflows is hier geen gratis versie van. De kosten vallen heel erg mee: ongeveer een tientje per maand.
>> Probeer Plug and Pay 14 dagen gratis.
Goed om te weten: als ik een online training voor je maak gebruik ik altijd Cartflows om te zorgen voor een fijne klantbeleving. Dit integreert namelijk perfect met Learndash en WordPress.
Bonustip
Nog een manier om je online verkopen te boosten is door gebruik te maken van een kassakoopje. Lees hiervoor mijn blog: Omzet verhogen? Gebruik een kassakoopje of one-click upsell.
Conclusie:
- Met Cartflows verhoog je je omzet
- Cartflows zorgt voor een klantvriendelijke ervaring bij het afrekenen (de checkout).
- Cartflows is gratis tot drie producten.
- Met Cartflows kun je een bedanktpagina maken wat zorgt voor vertrouwen bij je klant.
Wil jij digitale producten verkopen en de techniek graag uitbesteden? Neem contact met me op voor de mogelijkheden. E-mail: jitske@calmonline.nl.
Ook interessant: