Omzet verhogen? Gebruik een kassakoopje of one-click upsell

Tijdens het afrekenen nog snel even dat koopje meepikken. Veel mensen doen dit want als je eenmaal in de koopmodus zit wil je meer. Wanneer je een online training aanbiedt kun je hier handig gebruik van maken. Je hebt vast wel eens gehoord van het kassakoopje, ook wel de order bump, op de afrekenpagina. Hoe krijg je dit voor elkaar?

Wat is een order bump of kassakoopje?

Het woord order bump is wat verwarrend maar het is precies hetzelfde als een kassakoopje. Het is een product dat je makkelijk kunt toevoegen op de afrekenpagina (ook wel check out pagina). Je voegt het zo toe met een druk op de knop.Dit maakt dat je het nog makkelijk even meepikt. 

Het is vaak een stuk goedkoper dan het product dat de klant aan het kopen is. Daarom is het een no brainer voor je klant.

In het ideale geval is je kassakoopje iets wat het product dat je klant aanschaft, in jouw geval een online training, aanvult. Bijvoorbeeld een e-book met stappenplan.

Wat is een one-click upsell?

Ok nu weet je wat een kassakoopje is maar wat is een one-click upsell dan precies? Een one-click upsell onderscheidt zich van het kassakoopje omdat je klant deze pas te zien krijgt na het afrekenen. Het betalen hiervan is extra makkelijk omdat de klant niet opnieuw allerlei gegevens hiervoor hoeft in te vullen.

De psychologie achter het kassakoopje of one-click upsell

Kassakoopjes werken vanwege de psychologie die erachter zit. Je hebt vast wel eens gehoord van de klantreis. Voordat de klant daadwerkelijk bij je koopt gaan er heel wat stappen aan vooraf. Wanneer iemand een product bij je koopt bevindt je klant zich helemaal aan het einde van de klantreis (ook bekend als cosumer journey). De klant is helemaal klaar voor je product. En is zich ervan bewust dat jij de persoon bent om ‘m te helpen. En dat wil je!

Lees ook: Trek meer klanten aan en verhoog je omzet met een strategisch productaanbod

Zo bied je een kassakoopje of one-click upsell aan

Veel ondernemers gebruiken betaalsoftware Plug and Pay vanwege de mogelijkheid om een kassakoopje toe te voegen aan de afrekenpagina. Het is namelijk algemeen bekend dat deze zorgt voor meer omzet.

Alleen wist je dat je net zo goed Woocommerce hiervoor kunt gebruiken?

Als je een online programma aanbiedt kun je Cartflows gebruiken om het afrekenproces te versimpelen en zo je omzet te verhogen. Je gebruikt Cartflows ook om een kassakoopje of one-click upsell aan te bieden. Deze software sluit perfect aan op WordPress, Learndash (en Divi).

Het is vrij simpel om dit in te richten. 

Je kunt Cartflows ook koppelen aan Woocommerce Subscriptions als je je klanten in termijnen wilt laten betalen.

Nog een hele fijne bonus is de bedanktpagina die automatisch gegenereerd wordt door Cartflows. Je kunt deze helemaal vormgeven zoals je wilt! Zo zorg je voor een ultieme klantbeleving.

Wil je meer inspirende berichten ontvangen over hoe je meer flow en vrijheid kunt ervaren in je business? Meld je aan als Calm Online member en ontvang tips & tricks om het bedrijf van je dromen te realiseren in je inbox.

Lees ook: